تاریخچه

 

شرکت لیدل در سال ۱۹۳۰ توسط یکی از اعضای خانوادهٔ شوارتز پایه‌گذاری شد. یوزف شوارتز، (به آلمانیJoseph Schwartz) لیدل را، کم‌کم از یک عمده‌فروشی میوه، تبدیل به فروشگاه مواد غذایی کرد.

پس از به کار افتادن لیدل، پسر یوزف شوارتز، دیتر شوارتز (به آلمانیDieter Schwartz) در سال ۱۹۷۳ اولین سوپرمارکت تخفیفی خود را، در لودویگس هافن در خیابان مونده‌ هایمر تأسیس نمود. در حال حاضر، کلاوس گریگ، هدایت مؤسسه لیدل را، به عهده دارد.

 

برند لیدل

برند لیدل (Lidl) نخستین بار در سال 1973 با سه کارمند در شهر لودویگشافن (Ludwigshafen) آلمان پایه گذاری شد و از همان زمان آغاز هدف آن تهیه، تولید و عرضه پوشاک و اکسسوریِ با کیفیت و به لحاظ اقتصادی باصرفه برای مصرف کننده بوده است. مالک این شرکت آقای دیتر شوارتز است. او همچنین مالک فروشگاه­ های زنجیره­ای هندل شاف (Handelshof) و هایپر مارکت کاف لند (Kaufland) می باشد. لیدل در چندین بازار از جمله ایالات متحده فعالیت دارد و رقیب اصلی یک شرکت آلمانی به نام آلدی (Aldi) است. این شرکت تقریباً در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا فروشگاه دارد. بعلاوه هلدینگ لیدل در کشورهای سوئیس، صربستان، انگلستان و ایالات متحده مشغول به فعالیت می باشد

لیدل (lidl) شرکت خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلمانی است، که دفتر مرکزی آن در شهر نکازاولم، بادن-وورتمبرگ قرار دارد و مالک شبکه‌ای از ۱۱ هزار شعبه در ۲۰ کشور جهان می‌باشد.

زیرشاخه ها

هلدینگ لیدل دارای زیر شاخه های متعددی در قسمت لباس و پوشاک است. از این میان می توان به برند لیورجی در قسمت مردانه، اسمارا برای بخش زنانه، لوپیلو و پپرتس برای گروه سنی کودکان و نوجوانان و کریویت و کریویت پرو در قسمت ورزشی اشاره کنیم.

1 هر چند در تاریخچه هلدینگ lidl المان

  • امیبر حسیناردیبهشت 22, 1400 در 2:29 بعد از ظهر

    باسلام خوبی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *